Tisdag - förskoleråd!

Igår hade vi en lyckosam tur till byggvaruhuset, vi åt först middag på Max, älskar deras hamburgare, norrlänning som jag är ;-). Därefter strosade vi runt och handlade en plafond till gästrummet (måste ha plafond eftersom vi ska ha projektor därinne, då får inget hänga ivägen). När vi hittat en lämplig kandidat gick vi till golvavdelningen och kollade runt massor innan vi bestämde oss för ett golv. Vi hade tänkt köpa vitlaserat först (eller rättare sagt Alex ville det) men efter många funderingar hit och dit så blev vi lite vågade och crazy och tog ett valnötsfärgat. Vi är väl medvetna om att det kan bli rätt mörkt, men det ska bara vara ett gästrum och filmrum, så det känns som att man kan våga sig på lite oväntade val då. Igår målade darlingen taket därinne två varv så nu är det klart för att börja med väggarna.

Ikväll får vi se hur mycket vi hinner göra eftersom jag har säsongens första förskoleråd. Eventuellt har jag fått sällskap av en annan förälder som joinade, det behövdes en representant till eftersom jag är för båda barnens avdelningar nu och när de som i förra veckan har föräldrarmöten på två ställen samma dag så är det svårt för mig att dela upp mig och informera på båda platserna. Jag valde Tildas avdelning eftersom alla barnen där är yngre och föräldrarna lite nyare (förutom de som har syskon då). Fick med mig ett par saker att ta upp på mötet idag så det känns för en gångs skull som att det blir lite extra skoj att gå dit.

Idag blir det bjudlunch, har en fd kollega (nu pratar vi waay back i början av 2000-talet) som jag jobbade med på WM-data som ville ta ut mig på lunch. Vi har haft lite kontakt eftersom hon jobbat som regionansvarig på en rekryteringsfirma vi samarbetat lite med och nu har hon bytt jobb, så jag anar att hon vill berätta lite om vad nya firman gör. Jag är idel öra, dessutom vet jag att Alex företag letar efter potentiella samarbetspartners så jag ska lyssna på ett halvt öra åt honom också. Blir iaf trevligt att höra lite vad hon pysslar med.

I övrigt har jag fortfarande träningsvärk sen i söndags, feels good :-D.

Ha en lovely tisdag och njut av den härliga hösten!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0