Stop hatin´ eller inte?

Jag har en tjej på jobbet som varit bitchig så det förslår mot mig (och även mot andra). Jag triggas nåt enormt av bitchiga personer som tror de kan bete sig hur som helst och sen bara låtsas som ingenting. Så jag har varit frostig och avvisande mot personen sen början av sommaren. Det verkar ha givit effekt för nu hade hon nämnt för en gemensam bekant att hon trodde att jag var ovän med henne.... bara en sån sak!?! Ja klart som fan jag är ovän med henne eftersom hon betett sig illa mot mig, nån slags självrespekt har jag ju trots allt i kroppen. Men nu till mitt dilemma, vår gemensamma vän är helt övertygad om att vi missförstår varandra och tror att vi skulle kunna reda ut det och gå vidare. Jag känner att min naturliga instinkt är att bara strunta i det, men å andra sidan är det ju inte skoj att ha en frostig relation med en person jag måste träffa varje dag och som dessutom har gemensamma bekanta. Jag kan bli rätt tjurig om nån behandlar mig illa och jag kan inte låta bli att undra om det kanske är dags att släppa detta och förlåta och gå vidare. Det är ju inget oöverkomligt hon gjort, bara varit väldigt otrevlig.

Samtidigt tänker jag att om hon hade en ruff period och var stressad och jävlig pga det, så kanske man ska ge personen en andra chans? Hon har ju inte varit bitchig mot bara mig utan även andra så det är ju inget personligt bakom. Vad ska man göra, ska man ge det en chans och hoppas att det blir bättring? Hur skulle ni gjort?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0