Torsdag - VAB

En son som kräktes igår och vips så var det VAB idag. Rätt skönt iofs man får ta det väldigt lugnt och dricka god latte ;-). Trist att vädret är som det är då vi känner oss rätt tvingade att vara inomhus. Igår blev således en väldigt lugn kväll och vi somnade rätt tidigt. Idag har jag varit och handlat lite på förmiddagen, fixat hem lite basgrejer som vi behövt ett tag som vi aldrig tagit tag i att ordna. Har ett projekt också att göra goda pickles jag ätit ute, men som jag inte har något bra recept på så jag ska försöka hitta ett tänkte jag.

I helgen blir det en rätt lugn start iaf med tanke på Filip som varit dålig, han är inte ok att träffa andra förrän fredag kväll (om man ska vara petig är det väl vid 20.00) men vi tänkte ta oss på simmet iaf, har inget inträffat kl 17.30 så känns det löjligt att avstå simmet pga att man är 1,5 timme från gränsen (gissar att 48 timmar är en tumregel och inget absolut mått). Sen har det ju bara varit våra barn i gruppen hittills. Rena lyxen med privatundervisning på simmet faktiskt och eftersom Filips grupp är för hela terminen är det väl inte så stor chans att det hoppar på fler mitt i terminen. Man ser verkligen skillnad på hans tidigare simskola och denna, men såklart får man då ta i beaktande att instruktören har tid att verkligen visa honom varje moment och rätta till hur han sparkar med benen och simmar osv. Han är superduktig på att dyka efter ringar och förra helgen avslutade instruktören med att låta honom dyka efter alla ringarna och han gav sig inte förrän alla var uppe. Så vi fick lite extra långt simpass den veckan, verkar inte vara så petigt med tiden eftersom det inte är någon grupp efter vilket jag tycker är ännu en positiv sak. Det är lugnt i duschrummet och det gillar vi.

Söndag ska vi umgås med halvgrannarna som har besök från Norrland och få se lilla knodden, jag har redan träffat honom en gång på en matbutik i Luleå i somras lite spontant men det blir trevligt att få se honom lite mer ordentligt. Ikväll blir det AW för min del om Alex inte kommer hem allt för sent från sitt ledningsgruppsmöte.

Ha en fin torsdag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0