Onsdag

Vilken hektisk tid som börjat. Jobbet - har blivit involverad i femtioelva nya saker senaste veckorna. Det bara kommer saker över mig hela tiden. En av dem är att delta i ett intensivt förarbete till en stor affär. Detta är begränsat till en insats på några veckor och det är jag, en kille till från vårt kontor och sen en massa chefer och internationella personer som bara jobbar med det och åker runt i hela världen. Ett ganska häftigt uppdrag med andra ord och jag är så smickrad att ha blivit tillfrågad. I övrigt är det högtryck i allt jag gör, rekryteringen har vi många ansökningar, mitt ena kunduppdrag är inne i en aktiv fas där vi ska planera och genomföra utbildning av användare i 31 länder och som tur är har mitt andra kunduppdrag inget särskilt på gång för då hade jag nog gått in i väggen på två dagar.

Så nu har jag förklarat varför jag inte bloggar så mycket just nu :-).

I övrigt har Tilda varit krasslig, hostan hon haft har blivit värre så i helgen fick vi åka på akutbesök hos läkaren. Det var inget som smittade då det var rossel i rören och hon fick luftrörsvidgande, men hon var lite småhängig så hon fick vara hemma och vila sig på måndag också. Nu verkar det som att det kanske blivit lite lugnare med magsjukan på dagis, förutom att halva avdelningen var borta förra veckan så hade vi även folk i vår omgivning som kräkts så man gick lite på helspänn och väntade på ett eventuellt utbrott, men det blev inget som tur var.

Själv har jag också känt mig lite förkyld senaste veckan, hoppas inte det blir mer av det än så här. Igår hade vi en väldigt trevlig lunch, jag och några kollegor köpte lite mat med oss och satt nere vid kanalen utan jacka och gottade oss i solen medans vi åt vår lunch. Vågar man hoppas på nån långlunch på Lilla Torg inom kort kanske? En härlig tid som börjar nu.

Vi har fått en fråga från några vänner om att ses och istället för att ta en söndagsbrunsch som det var tänkt först så styrde jag om till en fredagsdejt med middag och lite gemyt på stan. Skönt med lite vuxentid då vi för det mesta umgås med andra som har barn och då det inte så ofta ens är aktuellt att lämna barnen ifrån sig och gå ut på middag. I övrigt har det varit lite stiltje på umgängesfronten pga sjukdomar och annat.

Nu dags för lunch - me hungry!

Kommentarer
Postat av: nattvinge

:-) Vi blev med barnvakt på fredag lite hipp som happ, så vi ska också ut och ha vuxentid på stan :-) Världen är bra liten! Dock ska vi se på bio innan vi gör stan osäker...

Kram

2011-03-23 @ 14:46:36
URL: http://nattvinge.blogg.se/
Postat av: Maria

Aha, vi ska ut nästa fredag (inte den här fredagen). Den här helgen har jag kickoff med jobbet fredag-lördag så Alex får roa sig själv med barnen :-). Vi planerar gärna in något med er nån fredag framöver (utan barnen). Kram

2011-03-23 @ 15:17:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0