Tvångsresa till Egypten...

Nu ska jag vara lite elak och uttrycka min irritation över de människor som poserade i Aftonbladet som "offer" för resebolaget som "TVINGADE" dem att åka till det kaotiska Egypten.

För det var ju egentligen så att de "KÄNDE SIG TVINGADE" att åka för att de inte vill riskera att inte få tillbaka pengarna för resan, ingen tvingade dem att åka. STOR skillnad i min värld iaf. Vet inte vad en resa till Egypten kostar exakt men säg 5000. Då kan man ställa frågan till dem "tycker du att ditt liv är värt 5000"? Så hade valet kanske blivit enklare....

Sen tycker jag ändå att resebolagen agerar fel, men bara för att de agerar fel behöver man ju inte själv börja fatta beslut som är direkt livsfarliga. Bättre då att avstå från att resa och lägga krutet på att jaga medial uppmärksamhet för det faktum att resebolagen betett sig illa och försöka se till att iaf få en ersättningsresa.

Men det är ju bara min "ödmjuka" åsikt.. ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0