Påsken över!

Och vilken påsk sen, vädret har varit över 20 grader i princip hela helgen på dagarna. Kvällarna är lite kyligare men det är ju så den här årstiden. Fredagens 40-årsfest var supertrevlig, massor av skoj folk och även om dansandet kom igång först vid halv ett på natten så körde vi på bra fram till strax efter 2 då lokalen stängde. Sen väntade vi en bra stund på taxi och avrundade kvällen med lite eftersnack hos födelsedagsbarnet. Lördag åkte vi en vända till Hornbach på förmiddagen och fixade matta till uterummet. Sen lämpade vi av den hemma och åkte ut till svärföräldrarna och hängde där för att sen avsluta dagen med påskmiddag med hela familjen. Igår var vi ute rätt mycket och sen på kvällen var Alex och fiskade, jag skippade alternativet att umgås med svärmor eftersom jag skulle till en tjejkompis och hämta en vinbärsbuske. Det blev aldrig av men jag valde att vara hemma och ta det lugnt istället för att ta mig ut till Oxie igen.

Idag var det dags för utflykt till Alnaprsparken, väldigt fint och grönskande var det och vi avslutade parkturen med en fika innan vi drog oss hemåt. Ikväll har vi varit hemma och tyvärr så var grannflickan inte helt snäll mot Filip, hon hade två andra tjejer på besök och när de kom så sprang de ifrån honom och ville inte leka med honom. Han försökte gå dit nån gång senare och då passade det att leka när hennes vänner var hemma och åt. Så fort de kom tillbaka efter middagen så dumpade hon Fliip igen. Han ville inte visa att han blev ledsen men han tjatade väldigt mycket o att han skulle gå till henne och ringa på och att hon nog ville leka med honom nu igen. Så vi tog en härlig cykeltur hela familjen för att få hans tankar på annat håll. Jag blir så ledsen när man ser hur barn kan vara. Sen är ju de tjejerna nåt år äldre än Filip så jag kan ju förstå att de inte vill ha en lillkille efter sig jämt, men samtidigt leker han ju med grannes flicka väldigt ofta härute så det känns lite som att det passar så länge hon inte har nån annan att leka med, och det känns ju inte heller skoj att han ska vara nån slags substitut som hon bara dumpar så fort nån annan visar sig, särskilt inte som Filip själv är så generös och låter henne vara med trots att han har kusiner och vänner på besök. Sen pratade vi lite om vänner och annat och det kändes bra att få prata ut lite med honom om såna saker. Så jag tror att han avslutade dagen på ett bra sätt trots allt. 

Nästa helg är det Valborg vilket känns lite galet med tanke på att påsken precis är över. Min tanke är att ta reda på var det finns en majbrasa i närheten, borde finnas på kommunens hemsida tycker man.

Nu ska jag strax sova, har fått så mkt frisk luft idag så man kommer nog att somna gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0