Onsdag - kurs

Idag är det dags för heldagskurs, ska bli väldigt skoj då det är ett nytt system vi ev ska börja leverera så jag är med på ett hörn (eftersom jag tydligen är med på ett hörn i allt vi gör just nu känns det som :-). Alex är hemma med Tilda som har magsjuka, hon kräktes på dagis igår och var lös i magen, men framåt kvällen hade det lugnat ner sig iaf, får se hur dagen avlöper. Jag håller tummarna för att hon blir bättre idag för då innebär det att vi kan köra med vår flyttade fredagsaktivitet (gå ut och äta) som blev inställd förra fredagen. Men vi har meddelat våra vänner att vi håller lite öppet, barnvakt har vi dock iaf och så får vi hålla tummarna för att Tilda inte är lös i magen eller kräks idag. Vi har dock redan bestämt att barnen får vara hemma hela veckan från dagis även om hon är bättre idag, vi har råd att ha en extra VAB dag tyckte vi :-D. Kanske vore nåt för alla andra också att fundera över, nån måste ju ha skickat en sjuk unge till dagis för snabbt eftersom magsjukan bara går runt runt. Men eftersom hon kräktes på dagis kan man ju alltid hoppas att den som smittade henne fick tillbaka smittan igen... elaka tankar jag vet men jag är SÅ less på hur det är på det här nya dagiset. På det gamla var Filip magsjuk två gånger på tre år. Och här får man magsjuka på löpande band. Normalt - dont think so. Eller så är det så att folk inte har råd att vara hemma ordentligt med ungarna när de är sjuka. Vet inte vilket men irriterande är det. Nu ska jag sluta negga och ha en trevlig kursdag, hoppas ni får en fin dag ni med!

Kommentarer
Postat av: nattvinge

Jag sa till på dagis om att de nog måste köra leksakerna i diskmaskinen så att de tvättar bort alla baciller. H funderar på att ringa administrationen och säga till där med, för det måste till något drastiskt för att få stopp på det!

Kram

2011-04-06 @ 10:50:14
URL: http://nattvinge.blogg.se/
Postat av: Maria

Åsså kanske skola föräldrarna lite, för nånstans är det ju något som är annorlunda här känns det som. Det var ju aldrig nån som körde några leksaker i diskmaskinen på gamla dagiset och det var inte i närheten så mkt smittor där. Lägg då till att lokalerna var ännu mindre och utegården inte så stor och nyttjad alla gånger så känns det helt omöjligt att det skulle vara så mkt mer magsjuka här. Ja man blir ju lätt uppgiven och även om man kan klaga till personalen så är det ju till syvende och sist föräldrarna som måste tänka sig för, alla väntar kanske inte de där 48 timmarna efter sista symtom gissar jag och det är ju svårt att kolla sånt, då kan man tvätta leksaker till förbannelse om ungarna ändå går runt med smittan "live" så att säga. Kram

2011-04-06 @ 17:41:32
URL: http://hobbelito.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0