Helg igen!

Efter en lång vecka var det dags för helg igen, dessvärre har Alex fått nån influensa så han har haft ont i kroppen, feber och frossa hela helgen. Så jag och barnen har fått roa oss själva. Jag har fått en hel del gjort ändå, städat upp hemma + röjt lite i trädgården och lyckats ta bort en massa gamla löv och torra kvistar så att man faktiskt ser våra fina lökväxter som börjat komma upp. Har också tagit bort ytterligare en överflödig buske som vi ska ha bort. Nu började det regna för en stund sen så det blir nog inte så mycket mer trädgårdsarbete idag gissar jag. Funderar på att åka och handla gräsfrön och tomatplantor, men får se om jag orkar ta mig iväg. Ikväll var det middag hos svärföräldrarna men jag avböjde eftersom Alex är sjuk än. Jag orkar inte dra med mig båda barnen och åka dit och det är massor att göra hemma eftersom Alex legat däckad hela helgen och diskberget växer och likaså tvättberget. Så det kändes skönt att bara vara hemma och ta det lugnt istället för att jäkta iväg någonstans. Ha en fortsatt fin helg allihopa så ska jag försöka skriva snart igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0