Måndag och zumbadags!

Idag är jag ganska så pigg och på bra humör. Ska bli superskoj att äntligen komma igång med zumban då jag väntat på detta sen vi anmälde oss i sommar. I helgen har vi fått supermycket gjort känns det som, i fredags skulle vi hem till några vänner men de blev sjuka och ställde in, så istället åkte vi till Nova och shoppade och käkade middag. Jag hittade en tröja och ett par leggings (ska försöka lägga in en bild på kläderna jag har på mig idag och då får ni se hur de ser ut om jag lyckas). Sen blev det en lugn kväll med lite småpulande i köket. I lördags var Alex iväg och fiskade med sin pappa och sin bror så jag och svärmor åkte till Nova (igen) och då blev det inte så mkt shoppande utan vi tittade mest runt i butikerna. Igår tog vi en cykeltur till Alnarp och sen åkte vi och handlade färsk tonfisk i fiskboden i hamnen. Vi lagade en riktigt god middag med potatis och körsbärstomater i ugn och stekte teriyakimarinerad tonfisk. Sen när barnen lagt sig fixade vi i köket. Jag monterade ihop vitrinskåpet så att vi kunde packa upp alla glas som står i det, så vi packade totalt upp 6 kartonger igår och det var SÅ skönt att äntligen slippa se dem där på golvet. Nu har vi bara en kartong kvar och det är tv-spelssakerna. Vi ska bara handla tapetklister så att vi kan sätta sista biten återställningstapet brevid skafferiet, sen ska det målas och SEN är allt kladdande färdigt. Lister och sånt kan man ju sätta utan att smutsa ner så mkt. Så jag hoppas på att matbordet ska vara i köket lagom till helgen, men vi får väl se hur det blir.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0