Färgat glas och griniga gubbar...

... det är vad vi har att tampas med när vi inte vill ha vanligt kakel ovanför diskbänken. Efter att ha lånat hem flera olika färger av färgat glas och inte hittat nån vi gillar så börjar vi undra hur vi ska göra. Dessutom hjälper det inte att glasmästaren är sur som ättika och sist hade han kläckt ur sig åt Alex (när han ville låna ett par färger vi inte sett) att "ni har ju redan lånat alla färger". Vilket vi inte har (vi har totalt lånat hem ca 6 olika färger i omgångar), men okej, poängen tagen, han vill inte ha kunder som inte bestämmer sig bums. Så vi har beslutat att vi inte ska köpa det via dem, finns andra återförsäljare som förhoppningsvis är trevligare och hjälpsammare. Första gången fick jag också dåliga vibbar när jag var där, tre idioter som bara står och mer eller mindre dumglor på mig när jag kom in i deras lokal, istället för att fråga mig om jag behövde hjälp. Så jag gick fram och fick då en otroligt besvärad gubbe att hjälpa mig, men nog märkte man att han var grinig. Sen tänkte jag att det var nog bara en dålig dag men isf verkar han mest ha såna.... Lomma Glasmästeri var det vi var hos om nån undrar var dessa goa gubbar återfinns. Den yngre av dem jag träffat verkar trevligare, men vad hjälper det när man oftast stöter på surgubben och de pengar vi eventuellt vill lägga på detta går ju säkerligen i hans ficka också och det vill jag verkligen inte i nuläget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0