Torsdag - gräsänka!

Idag har Filip fått vara hemma från dagis, vi skulle iväg och hälsa på Linda som bor hemma hos sina föräldrar och vaktar deras hundar (jag räknade ju inte exakt hur många det var men det var nog 5-6 papillion och 2 stycken chihuaua - stavningen kan diskuteras :-p). Filip var i himmelriket och busade på med hundarna hela eftermiddagen. Sen på kvällen upptäckte jag att Tilda hade klet i ena ögat så jag tror att det är ögoninflammation på G men vi får se imorgon. Vi käkade middag och drack kaffe och hade allmänt trevligt. Nu är jag hemma och har precis fått båda barnen i säng och har lite egentid. Idag var jag förbi banken med lånepappren, vi ska ju flytta vårt bolån till vår egen bank från SBAB (vi fick bättre ränta hos dem). Så hela dagen har bara sagt swisch. Alex är på internkonferens med tillhörande aktivitet ikväll så han kommer nog inte hem på en stund gissar jag. Vi har iaf fått besked nu att vår nya bil kommer på tisdag - lycka! Sen ska vi börja riva köket nästa helg har vi bestämt så nästa vecka lär bli körig och jag gissar att IKEA blir vårt andra hem då när vi behöver handla hem massa saker inför byggandet av köket. Hoppas älsklingen frågar folk nu så att han får hjälp med rivning/byggande och inte står själv och donar, han är bra på att hjälpa andra men dålig på att fråga om hjälp, han ska alltid klara allt själv envis som han är. Han har iaf fixat massor av bra verktyg från jobbet så att han har bra förutsättningar för det hela. Sen har jag ordnat så att vi har ett förråd i huset där vi bara kan ställa ner saker vi river, så slipper vi åka till soptippen omgående och kan fokusera på riva/bygga.

Idag har jag pratat med min chef och bokat in utvecklingssamtal nästa vecka, jag har lite funderingar på vad jag ska pyssla med när jag kommer tillbaka så jag passade på att haka på nu när alla andra också har sina samtal, istället för att vänta till efter sommaren. Får se om mina önskningar kan gå i uppfyllelse, får koppla på stora charmen nästa torsdag :-). Vi har justerat lite i vår organisation (enbart positivt för min del) och tagit bort vissa enheter och turligt nog är min den som ska vara vårt stora fokusområde framöver.

Nu känner jag att det är dags att slänga sig i soffan en stund, har försökt ladda ner dagens avsnitt av Criminal minds som jag precis missade, så jag hoppas det är klart nu. Ha en fortsatt bra torsdag allihopa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0