Tisdag - ny bil!

Så har det då äntligen blivit dags att hämta vår nya bil. Ska bli så kul. Vi får bara göra en sista koll så att vi inte glömt något i bilen, vi rensade ut det mesta häromdagen nämligen. Igår var Alex på IKEA och handlade det mesta till vårt nya kök, men det var lite som saknades i lager så han måste dit en gång till innan vi ska sätta underskåpen. De ska vi dock göra först nästa helg så vi har gott om tid, det känns som att det är bra att börja handla i god tid då lagret på IKEA inte alltid är det mest välfyllda. Nu slipper vi få panik över att vissa saker inte fanns utan kan åka dit senare i veckan, eller kanske nästa vecka. 

Sen på lördag ska Alex riva kökets överdel tillsammans med en kompis, jag flyr fältet för att undvika byggdamm och skräp i kombination med småttingar. Söndag ska nog Alex sätta överskåpen i köket om de hinner riva det de behöver på lördagen. Vi får väl se, han är ju en tidsoptimist av rang min älskling, så risken finns att hela helgen går åt till att riva.

Det vi måste göra är att hinna med att köpa diskmaskin också, jag beställde köksfläkt igår så det är in progress, diskmaskin har vi hittat en intressant på Expert så jag ska kolla deras hemsida och funderar på att besöka dem under dagen idag och beställa den om den ser bra ut (jag känner ju Alex rätt så bra så jag vet att han har inget som helst intresse av att titta särskilt noga på den innan vi bestämmer oss utan det kommer ändå att bli jag som fäller avgörandet). Inte för att jag diskar mer än honom men för att han inte bryr sig så hemskt mycket om detaljer kring designen utan mer om de tekniska delarna. Så vi kompletterar varandra riktigt bra.

Nu ska jag dona vidare så att jag hinner något innan Tilda vaknar igen. Ha en superfin tisdag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0