Kakling av köket!

I helgen har vi äntligen fixat med kaklingen av köket, jag har aldrig kaklat innan i hela mitt liv så det var lite kul att testa det. Det var inte alls så svårt som jag trodde och jag är supernöjd. Det känns också bra att vi har så olika förmågor och intressen som kompletterar varandra. Jag tänkte på det när vi stod och Alex påbörjade att lägga fix på väggen, då tog jag tag i att fixa distanskorsen som man ska ha mellan plattorna och sen så började jag sätta kakel när han började kapa. Utan att vi ens pratat ihop oss, det bara flöt på och jag insåg att vi samarbetar fantastiskt bra, troligen blir det väl så när man känner varandra sen  nästan 13 år tillbaka. :-)

Här kommer lite bilder för att visa hur fint det blev! Nu ska vi bara välja fogfärg också, ska vi köra vitt, ljusgrått eller nåt helt annat, vad hade ni valt?




Kika på uttaget och titta hur snyggt utsågat hålet är (som ett U). Det är Alex som trixat och fått till det så att vi slipper en ful fogskarv mitt på plattan nedanför.



Här ser man en lite bättre överblicksbild över hur det blir på större yta.



Ännu ett bevis på hur snyggt det blir när Alex finlirar. Han har lyckats såga ut ett minimalt hål för en sladd i en kakelplatta!


Kommentarer
Postat av: Inger

Det blir superfint, bra Jobbat, Hälsa Alex också.

Kram

2010-03-29 @ 14:39:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0