NYSTART!!!

Bloggen kommer framöver att få en helt annan karaktär, det är mest för att vi nu äntligen hittat ett hus som vi fått och detta har ju gjort att min bloggfrånvaro varit enorm senaste tiden. Fokus flyttas från mig själv till att handla mer om huset och inredning och sånt, men självklart blir det säkert ett och annat inlägg om mig också. Jag vill inte lova att det kommer att hagla inlägg framöver men jag ska börja med att uppdatera lite kring huset och vad vi pysslar med där. Det är ett 70-talshus så det är inte mycket charmfaktor egentligen, men desto mer utmaning att få ett hus som man känner är unikt och präglat av vår stil.

Vi har börjat med att sätta upp väggar och bygga ett extra sovrum, ska försöka komma över en planritning från mäklaren så att jag kan visa hur huset är planerat. Därutöver har det gjorts ett syllbyte i hela huset (alla träreglar under golvet är bytta) av säljaren innan vi tog över huset. Vi har tagit ner en vägg mellan kök och vardagsrum för att få lite öppnare planlösning. Det vi själva ska göra nu innan vi flyttar in är:
* bygga rum åt Filip (påbörjat och snart klart)
* renovera hela köket (allt från måla väggar till byte av alla vitvaror)
* måla om vårt sovrum (klart)
* måla om klädkammare (klart)
* måla om Tildas rum (behöver nödvändigtvis inte vara klart när vi flyttar in)

Senare projekt innefattar tex:
* renovering av badrum
* renovering av extrarum vid garage
* renovering av tvättstuga
* riva trädgårdskjul och bygga friggebod

De senare projekten är dock lååångt fram i tiden så det är ingen press att få dessa gjorda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0