Lördagens aktiviteter avklarade!

Så var det snart nästan söndag och nu vi har haft en hektisk dag. Vi åkte hemifrån vid tolv och kom hem vid nio ikväll. Amandas dop var på agendan och först mötte vi upp Linda och Kristoffer i församlingshemmet. Sen lämnade vi över våra barn till farmor och farfar så att vi kunde fokusera på uppgiften som gudföräldrar (eller faddrar som det numera heter). Jag fick frågan om jag ville läsa i kyrkan och det gjorde jag självklart, kul att få vara lite delaktig. Alex fick hålla Amanda under hela gudstjänsten och jag skötte läsningen ur bibeln. Väldigt stämningsfullt och fint var det och Filip fick hälla upp vattnet i dopfunten. Det känns som en stor ära när man blir tillfrågad att vara fadder. För oss är det en självklarhet att man ska vara en extra vuxen som finns där för barnet om de behöver stöd. Ett slags extra trygghet i tillvaron helt enkelt.

Efter dopgudstjänsten gick vi till församlingshemmet och fikade några timmar innan det var dags att gå hem. Men vi åkte inte hem direkt utan följde med Linda och Kristoffer hem där vi slappade med lite pizza och tvtittande. Nu har vi sorterat lite bilder från dopet och tittat igenom dem och det börjar bli dags att sova känner jag. Idag körde vi rejäl styling på våra barn, Filip fick en skjorta från Benetton, vi var ute på Nova Lund igår kväll och letade som tokar efter skjorta, vi finkammade både HM, Lindex och Kappahl utan resultat och hade så när som gett upp hoppet när vi gick förbi Benetton och tänkte att "ja vi kan ju kika även om det lär vara snordyrt". Men vi fyndade en riktigt fin skjorta för dryga 200 kr vilket jag tycker är helt ok för en skjorta som troligen kommer att hålla ett bra tag framåt (används ju inte så ofta). Men Tilda tog nog priset ändå, för hon fick sporta en Burberry body dagen till ära. JA det är ju lite sisådär tveksamt om det verkligen är läge att köpa såna kläder till småttingar, men vad sjutton gör man när den bara är så j-a underbart fin och perfekt? Jag som går hemma och torkar bajs och kräk hela dagarna måste ju få njuta lite av glamour när tillfälle ges, det kan ni väl ge mig? SÅ nu har jag motiverat mig själv och alla andra tillräckligt och kan kanske somna lugnt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0