Grattis Maria!

Idag har jag namnsdag så jag tänkte börja med att gratta mig själv. Sen har vi firat dagen med att först äta en supermysig brunch med diverse goda ostar, prosciutto och en svingod calabra (stark kryddad salami). Sen gick vi iväg på en promenad hela familjen och kände på lite barnvagnar, men jag har börjat inse att Urban Jungle faktiskt inte är så bra som jag har trott. Den är lite instabil tycker jag, gungar lite för mycket för min smak när man rör den i sidled. Faktum är att vår trehjuliga Brio som vi har kvar sen Filip är faktiskt både stabilare och mindre i storleken än UJ. Så nu släpper jag UJ faktiskt en gång för alla och nöjer mig med den vi redan har, som vi varit supernöjda med. Den finns inte att köpa längre så jag hoppas inte något pajar så vi behöver reservdelar....

Sen åkte vi hem och käkade lite och därefter var det dags för en eftermiddagsfika som sen avrundades med lite inköp på IKEA. Vi bor nästan där numera känns det som eftersom vi gått och spanat in kök och idag köpte vi de första prylarna till vårt nya kök. Vi ska köpa lite i omgångar för att inte behöva ha totalt kaos hemma, så Alex byggde ihop ett par skåp idag som vi sen ska fästa en annan dag. Lite i omgångar får det bli. Vi börjar med hörnan längst in i köket som vi ska sätta skåp i nu istället för den öppna sideboardvagnen vi har idag. Vi måste bara handla bänkskiva också och det gick inte in i bilen idag så det får darlingen ta på väg hem från jobbet nån dag när han har Rovern och kan ta takbågarna och frakta hem den på.

Dags att sova nu känner jag, sov så gott allihopa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0