Stockholm t o r på 24 h!

Så var jag äntligen hemma igen. FAst det var egentligen rätt trevligt i Sthlm, kommer nog alltid att ha en viss känsla för den staden. Så igår när jag landade på Bromma Flygplats så tog jag faktiskt flygbussen till stan för att få en liten rundtur innan jag skulle hem till Maria. Jag landade på Centralen och tog taxi därifrån till Rådmansgatan där hon bor. Väl hos henne tog vi ett glas vin och pratade lite innan vi gick till Ciao Ciao Due där hon bokat bord. De hade enormt god mat och jag valde en skaldjurspasta. Vi delade en flaska vin och satt kvar och pratade flera timmar innan vi drog oss hemåt. Sen var det ganska lagom att dra sig till sängs. Imorse käkade vi frukost och sen var det dags för mig att gå till T-banan för vidare transport till vårt kontor i Alvik. Det tog bara 12 minuter och jag tyckte det var roligt att välja det transportsättet då jag fick lite flashbacks till tiden jag bodde i Sthlm. Då vistades jag väldigt mycket i Vasastan/Kungsholmen just kring Odenplan, St Eriksplan och Fridhemsplan så det är alltid lite speciellt att röra sig i de kvarteren. Vi hade en väldigt givande workshop och sen blev det klart med lite annat kring jobbet som jag inte vill skriva här. Efter workshopen avrundade vi med avslutningslunch på en jättemysig lunchrestaurang och sen satt jag och jobbade några timmar innan taxin till flygplatsen kom. Jag hade sällskap av Lotta på jobbet som också var i Sthlm över dagen så vi planerade in samma plan hem så vi hade sällskap, då gick tiden bra mycket fortare. Nu är det strax dags att sova känner jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0