Krasslig!

Idag slog förkylningen till med kraft, fick åka hem från jobbet pga att jag kände mig rätt klen. När jag kikade tempen nu i eftermiddag hade jag 38 grader så det är bara att konstatera att jag blivit förkyld på riktigt. Brukar aldrig ha feber och det är rätt jobbigt så jag hoppas det går över fort. Helgen har iaf varit trevlig, i fredags var vi bara hemma och tog det lugnt, vi myste och åt lite god ost som vi införskaffat (Möllans ost är verkligen toppen). Sen på lördag var jag på julklappsshopping med Annika, har väntat för länge med att sätta igång men man behöver en spark i baken ibland. Så när hon smsade och frågade om jag ville ta en julklappsshoppingtur så var jag inte sen att nappa. En mysig fika avrundade vi med också. Jag lyckades hitta klänningen jag ska ha på julfesten på jobbet. Handlade också större delen av julklapparna till barnen och syskonbarnen så nu har jag lite småsaker kvar att fixa och det ska jag nog kunna hinna innan jul :-). I veckan är det julfesternas vecka, imorgon ska Alex på julfest med sitt jobb och det blir väl lite utmaning med krasslig mamma och två barn att rodda, men tror det går rätt bra, barnen brukar vara rätt snälla. Fredag är det julfest för min del. Lördag tur till stan för att fixa lite och sen är det kalas. Så mitt i eländet är jag glad att jag blev sjuk i början av veckan istället för i slutet, för jag vill verkligen inte missa vår julfest. Håller alla tummar jag har att jag ska hinna piggna till.

Har också börjat spåna lite inför nyår, paketleken är ett givet inslag, sen får vi hoppas på att gästerna kan tänka sig lite singstar, för jag är svulten på sånt just nu. :-).

Ha en forsatt bra tisdagkväll allihopa! Jag ska fortsätta bälga i mig te med honung och försöka bli frisk fort som attan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0