Måndag - mycket på gång!

Helgen började bra med visit i Hörby på schemat. Tyvärr avslutades besöket där med att Filip kräktes på deras hallgolv. Vi tror oss vara relativt säkra på att det var maten vi åt, vi åt på ett litet "hak" och han var den enda som åt hamburgare. Maten kom upp bara några timmar efter att vi ätit och han kräktes ca 3-4 gånger totalt och sen var det färdigt. Han var aldrig lös i magen heller. I lördags var han hur trött som helst eftersom sista kräkningen kom 3 på natten så han sov och vilade rätt stor del av dagen men på eftermiddagen blev han väldigt pigg när han fick chansen att spela Wii, sen spelade han hur många timmar som helst. Igår var han helt återställd och åt och härjade precis som vanligt :-). Så idag blev det dagis, de har ju sin 48 timmarsregel för när man haft sista kräkningen och den klarade vi, även om jag som sagt inte ens tror att det var magsjuka. Ingen har ju magsjuka just nu, det var ju nån månad sen nån på dagis hade det sist. 

I veckan har vi mycket på schemat, på onsdag får vi nämligen finfrämmande från Norrland. Min systers sambo kommer ner för att jaga havsöring tillsammans med Alex. De ska nog fiska varje dag om jag känner dem rätt så jag hoppas att de lyckas få något kul. På fredag blir det lugn valborg här hemma med några vänner och på lördag storkalas för svärmor + svägerska som fyllt år. Har haft lite funderingar på att hälsa på en kollega som bor i Helsingborg som precis opererat handen och inte ska jobba på en månad, han har lite svårt att köra bil med handen i gips så jag erbjöd mig att komma upp till honom för en lunch. Jag har ju tillgång till bil, så varför inte. MEn vi får se om det blir den här veckan eller kanske nästa, den här veckan känns LÄTT hektisk. Men det är inte enbart jobbigt utan kul också. Mina underbara vänner är ju en viktig del i mitt liv så att träffa dem kommer jag alltid att ta mig tid för, även om livet ibland är lite småstressigt. Nu blev jag lite sentimental här också på måndagsförmiddagen men det måste man ju få bli ibland också.

Ha en fortsatt fin måndag, nu hägrar min kaffekopp!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0