Torsdag - shopping på schemat!

Ikväll ska vi iväg och fixa present till Filips kusin som fyller år i helgen, så då tänkte jag också passa på att kika runt lite efter kläder, när man nu har chansen att shoppa lite utan barn. Fick sms igår att mitt paket från HM kommit så det passar perfekt då det levereras till en butik som är på vägen till Entré. Så lite kläder kommer jag att komma hem med oavsett hur shoppingen går.

Igår var vi hos V&H och fikade, som vanligt supertrevligt. Barnen lekte jättefint och det var inget tjafs eller trams alls vad jag kunde höra, trots att båda haft långa dagar på dagis (Filip hade dessutom varit ute på långpromenad med dagis och var nog ganska slut). Härligt att se hur fint de umgås. Jag får ibland frispel över hur Filip och hans kusin leker. Det är bara massa bråk och trams när de ses. Uppenbarligen kan barn i den åldern leka fint eftersom Filip klarar det med andra barn. Så resultatet har blivit att man drar sig för att umgås med dem, för jag orkar faktiskt inte med att avstyra bråk varannan sekund, och vad har de för glädje att umgås när de bara bråkar? De kanske får växa till sig lite innan de kan leka med varandra på ett vettigt sätt?

Idag har jag inga planer alls, hade ett samtal planerat till Hemma-butiken för att kolla läget på vår tvättmaskin vi beställt, den fanns i lager och ordern hade gått iväg till lagret nu, så förhoppnignsvis kan de skicka iväg den idag och med en jäkla massa tur kanske den kan dyka upp redan imorgon? Han sa att det är en dags transporttid till Malmö och Göteborg så allt hänger på när den går iväg från lagret. Jag var lite nojig eftersom Alex ska iväg några dagar nästa vecka vilket innebär att jag inte vill stå i situationen att jag själv måste ta emot och bära upp 57 kg tvättmaskin själv till lägenheten.  Men det ska nog inte vara nån risk, han åker först på onsdag så det borde vi klara innan dess.

Nu ska jag surfa lite bloggar, ha en fortsatt bra torsdag allihopa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0