Tisdag - zzzznark!

Idag är jag ganska så trött. Nä vi tar om det där, idag är jag väldigt trött. Vaknade inatt av att Filip kissat i sängen så det blev upp och bädda om när man är sådär mysigt pigg klockan halv sex på morgonen. Sen tog det evigheter för mig att somna om och när klockan ringde vid åtta så var det ungefär som att försöka väcka en klubbad säl. Men upp fick man ta sig för tisdag är utflyktsdag på dagis så då måste man komma i tid om man vill följa med. Nu sitter jag hemma och passar på att surfa, dricka en latte och slappa lite, gissar på att Tilda snart vaknar och vill äta. När hon ätit tänkte jag försöka få oss båda att somna en stund så man får igen lite sömn. Jag har börjat surfa runt lite efter inspiration till höstens mode, får se vad jag kan hitta för något. Funderar på att ta mig till Entré nån dag och kika runt lite, Tilda sover rätt mycket på förmiddagen och mitt på dagen så det borde gå att ta en liten shoppingtur med henne utan problem.

Igår var vi på galleribesök med jobbet, slutade med att vi shoppade konst för 40 pix till konstlotteriet, men efter förhandling och dealande så fick vi rubbet för 25 pix. Inte så pjåkigt, dessutom var galleriet beläget på våning 40 i Turning Torso så det var kul att få komma upp dit. Smörgåstårta och annat gott fick vi också. Jag och Linda har ju redan varit i Torson en gång på foto-grejen vi gjorde, men det var ju bara våning 12 så det här var lite högre upp. JAg har ju tidigare varit lite sugen på att bo där, men nu när jag varit däruppe där bostäderna är belägna så är jag inte det minsta sugen längre. Fy sjutton vad högt det är och jag som har lite anlag för svindel höll mig nån meter från fönstret, så jag uppskattar inte den "fantastiska utsikten". 

Jag hittade dessutom ett par alster som jag själv är sugen på, fick ett bra pris även där, så jag ska ringa honom idag och snacka lite, så blir det kanske att vi slår till, behöver en lite större tavla än de vi har just nu. Nu ska jag ta och surfa vidare innan Tildisen vaknar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0