Söndag

Helgens planer blev lite ändrade i fredags, V & H hade sjukt barn så de messade i torsdags kväll och ställde in. Jag hade börjat damma av singstarskivorna som inte körts på länge, men fick lägga undan dem igen i väntan på nästa tillfälle :-). Hade som tur var inte berättat för Filip än att de skulle komma för han blir så besviken när det inte blir av så numera väntar jag så länge det går med att berätta, det är så mycket som kan hända så det känns lika bra så. Vi käkade iaf en god middag och såg på film så det blev en mysig kväll iaf.

Igår träffade jag O och förberedde lite inför köpstämman, skrev lite på kallelsen och annat småjox. Sen var det dags för barnkalas på Vizz på Entre för Filips kusin. Det var totalt 3 timmar och snacka om att man var tung i huvudet sen, men barnen hade skitkul iaf. Sen gick vi hem till Linda och Kristoffer och drack lite RIKTIGT kaffe (till skillnad från det blasket de hade där). Det blev lite Wii också innan vi drog oss hemåt.

Idag har vi varit ute och handlat, jag behövde ett regnställ då jag inte haft något på flera år, så jag fyndade ett från Didriksson som var riktigt snyggt och funktionellt på samma gång. Det lär ju vara rätt många år, jag använder inte regnställ så ofta men det är rätt bra att ha nu när man har småbarn. Sen gick vi in på MQ och Alex shoppade två par byxor och en skjorta, han behövde lite nya kläder så det var bra att han hittade mycket på en gång, det är svårt att få med honom ut och shoppa så det är lika bra att han "hetsköper" när han väl är ute. Därefter drog vi oss hemåt och sitter nu och väntar på att svärföräldrarna ska komma hem så att vi kan åka ut och hämta säckakärran och låna bilen av dem, vi behöver det inför veckan som kommer när mamma är här och Alex ska iväg på konferens med jobbet. Imorgon ska jag iväg och hämta min journal hos min gamla barnmorska så då behöver jag kunna vara lite mobil, sen blir det nog att jag åker och hämtar mamma på flyget också direkt efter det.

Alex fick sms idag från en gammal kompis till oss som är nere och hälsar på i Skåne som undrade om vi hade några planer för dagen. Tyvärr är det ju en rätt späckad dag, vi skulle handla, hämta saker hos svärföräldrarna och sen har Alex lovat att hjälpa sin bror att skruva isär ett bord inför deras flytt. Sen behöver man ju ordna upp lite här hemma också inför imorgon när mamma kommer så att det inte ser ut som kriget här hemma.

*Phu*, när jag läser allt jag skrivit ovan inser jag att jag får nog ta mig från datorn nu och ta tag i allt som behövs göras. Ha en fortsatt bra söndag allihopa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0