Onsdag!

Idag får vi våra nya tavlor, tjohooo! Förhoppningsvis levererar han dem vid 14.30, är så spänd på dem fast jag redan sett dem...

Ikväll är det fika på agendan, den blev flyttad från i fredags när det körde ihop sig för V & H så vi tar igen det idag istället. Kul för Filip var väldigt glad för att träffa deras dotter och blev så besviken när det blev inställt, jag drog en lögn om att dottern blivit sjuk, på så sätt kändes det som att det var enklare för honom att acceptera faktum.

Igår kväll fick jag äntligen hem mina Tupperware prylar som jag beställt, Alex glömde dem på jobbet i måndags, han stressade ju hem för att jag skulle på galleribesöket. Så igår kväll diskades det burkar och ordnades i skåp, blev otroligt bra, så mycket plats vi sparar in på att organisera lite, och vi har ju rätt begränsat med skåputrymme så det kräver lite tankeverksamhet för att få plats med allt. Supernöjd är jag. Som kronan på verket så fick jag inspiration och städade av hela köket igår kväll också, det är så himla rent och fint nu och känns riktigt bra. Idag fortsatte jag med toaletterna innan vi gick till dagis. Känner mig som ett under av effektivitet.

Vi har förresten börjat köra med veckomenyer för maten och det funkar riktigt bra, bara vi har allting hemma så har jag inga problem att laga maten. Så Alex veckohandlar på väg hem från jobbet på måndagarna och hittills har det fungerat väldigt bra.

Har tänkt börja plocka fram lite kläder åt Tilda, hon har ju börjat smyga in i storlek 62 nu och det är bra för i den storleken har vi obscent mycket kläder. Nästan alla som gav kläder som present gav det i just den storleken av nån skum anledning. Sen har jag även själv köpt lite kläder plus att Filip hade mycket kläder vi kunde återanvända i den storleken, så vi har ett rejält lager. Till skillnad från 56 där vi bara haft några få plagg. Hoppas hon har storlek 62 läääänge, annars blir det väl till att använda alla plagg typ en gång och sen lägga undan dem :-).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0