Måndag och dags för bloggande...

Nu har det ju bara förflutit sådär tre veckor sen sist, men jag tänker inte dra allt som hänt under denna tiden, har varit ute och ränt en hel del. Förra helgen var jag på fest hos en tjej här i huset som fyllt år, det var SÅ underbart att få komma iväg en stund och bara ha kul utan en tanke på amning och trotsålder ;-). Jag är ganska bra på att koppla bort sånt när jag väl får lite egentid så jag hade det riktigt kul. Vi har en gemensam kompis som också dök upp på festen så det var ju ytterligare en bonus att höra lite hur det var med honom, senast jag träffade honom var i november förra året så det är ju ett tag sen. 
 
I helgen har det varit hyfsat lugnt faktiskt, i fredags hade vi planerat fika men det blev inställt så vi åkte till IKEA istället och handlade in lite krokar och toarullehållare till vår nykaklade toalett. Blev hur bra som helst, tur man har en hyperhändig älskling som gärna fixar såna saker. I lördags hade vi middag här hemma, hade lagat stek för första gången och det blev SÅ j-a gott om jag får säga det själv, såsen blev helt underbar och vi konstaterade att vi gärna skulle göra det igen. Igår söndag var Alex iväg och fiskade hela dagen utanför Halmstad med sin pappa och bror, jag och barnen tog en tur ner på gården och sen gick vi en promenad till Entre och käkade på Burger och därefter handlade jag lite små förnödenheter också. Ikväll är det dags för ett besök hos ett galleri med vår konstförening på jobbet, jag väljer ut de saker jag känner att jag orkar delta i nu när jag är mammaledig och att gå på galleri tycker jag är kul så det hänger jag gärna med på. Ska bli spännande!

I veckan hoppas jag på att få lite indikationer på hur bankerna svarat på vår förfrågan inför ombildningen, föreningens lån är det det handlar om och det är spännande att se vad de ger för respons.

Förra veckan fick jag min bonuscheck från MQ och den var på hela 250 kr så nu har jag ytterligare en slant att spendera på höstmodet. Jag ska försöka ta mig ut en runda till helgen, får se om det blir nån chans till det, Entre har en underbar MQ butik så jag ska flanera där tänkte jag. Hoppas på att hitta en snygg jacka samt nån topp. Sen har jag ju beställt lite både från LaRedoute och HM i veckan så det borde väl dyka upp om nån vecka senast. Garderoben är bara för trist och jag vägrar att gå i samma kläder dag ut och dag in bara för att jag är mammaledig. Slänger in en bild på ett av mina senaste alster från Esprit!




Ha en fortsatt bra måndag allihopa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0