Underbar dag!

Idag är det så underbart väder ute, solen skiner och även om det är svinkallt så var det skönt att ta en liten promenad på vägen hem från dagis imorse. Igår kväll blev det lite hastigt och lustigt Quiz på Pickwick för min del. Superkul att få komma ut bland bara vuxna människor och dricka öl utan att ha en bebis i famnen typ. Det gick jäkligt bra för vårt lag och vi hamnade 0,5 poäng ifrån att få tredjeplatsen, lite surt också med tanke på att jag röstade för ett svar som de andra röstade ner där mitt svar visade sig vara rätt. Hade vi prickat in den också hade vi fått tredjepris... men det är ju inte så mkt vinsten i sig som själva samkvämet som är kul på Quiz. Fick fråga om jag ville vara med även nästa torsdag så om kalendern tillåter kommer jag att haka på då med.

I helgen blir det lite happenings. Imorgon är Alex ledig från jobbet så då ska vi försöka fixa vinterskor och jacka till Filip, sen är min tanke att jag ska föreslå att vi ska ta oss ut till Bokskogen men det kan också hinna ändrasinnan morgondagen inträffar :-). Sen på eftermiddagen måste vi hålla oss hemma för då kommer en mäklare och gör värdering av lägenheten inför vår ombildning. Det är banken som vill se vad lägenheterna är värda innan man lånar ut pengar till folk i huset. Ska bli spännande att se vad mäklaren tror.

Lördag ska vi till M & J och ha halloweenmiddag, det blir vi och ett annat par de känner och det var längesen vi träffade det andra paret så det ska bli superkul. Jag ska fixa efterrätt så jag vill halloweena till den lite, funderar på pannacotta men vi får se vad jag kan trixa till. Söndag har vi middag med familjen hos Alex föräldrar, hans morfar fyller år så vi ska fira honom.

Just nu går jag också i väntans tider (ja inte själv då) eftersom svägerskan just nu är fyra dagar över tiden med sitt första barn. Ska bli så spännande att träffa lilla Amanda och jag tror att det kommer att bli full fart på henne och Tilda längre fram, de är så nära i ålder och vi träffar Alex bror och hans sambo rätt ofta så det  är lika bra att de vänjer sig vid varandra ;-).

Ha en toppentorsdag för det ska jag ha iaf!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0