Måndag - cupcake premiär!

Idag har det varit en rätt körig dag så jag har inte orkat blogga. Vi hade möte i vår spirande BRF och det börjar närma sig valet av bank. Imorgon har vi förhoppningsvis klart den biten och det känns superskönt. Idag har jag och Filip bakat, lägger in en bild nedan. Egentligen tänkte jag göra en supergod sockerkaka med fyllning som jag fått recept på av mamma, men Filip tittade i en bakbok och pekade på cupcakes och eftersom jag aldrig provat göra det så tänkte jag att det kunde vara kul. Vi hade dessutom dekorationsströssel hemma så det var inte så omständigt att sno ihop dem. Jag gjorde en vanlig basmuffinssmet som jag blandade ut med lite kakao så det blev lite chokladig smak och sen gjorde jag en chokladglasyr som jag smetade på och sist toppade jag med strösslet. De ser ganska goda ut va? Med denna bild önskar jag er en fortsatt bra måndag de 45 minuter som återstår av denna dagen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0