Måndag - yey!

Har haft en urmysig helg och haft massor av tid med älsklingen. Vi har ätit god mat och umgåtts massor till skillnad från vanligtvis nrä vi är ute och flänger eller har folk hemma jämt. Det är inget fel med det men ibland blir det för mycket av det goda. Enda grejen var att vi bjöd in svärföräldrarna på en fika på lördagen, men de kunde inte för de hade så mycket att fixa med, så därför blev det inget av det, så vi tog en fika med svågern och hans sambo istället. Ibland kan jag störa mig lite på svärföräldrarnas lathet, jag menar nu har vi två barn och de är ganska mkt mer mobila än vi, men om vi aldrig hade åkt hem till dem hade vi nog aldrig sett dem. De orkar ytterst sällan komma in till oss och hälsa på. Vi pratade lite om det också och vi har ju alltid varit rätt mobila, från första stunden med både Filip och Tilda, vilket har gjort att de nog vant sig vid att vi kommer till dem jämt. Men det får vi ändra på nu känns det som, det ligger ju i deras intresse också att träffa sina barnbarn tycker man.

Igår var jag hos en tjejkompis på eftermiddagen och fikade, blev tre timmars utflykt för min del, sen var det dags att åka hem för att mata Tilda. Jag prioriterade att åka iväg utan barn och umgås på riktigt. Det var trevligt för det resulterade i att jag blev hembjuden till henne på middag nästa vecka och då får jag skjuts med en annan tjej så jag kan dricka lite vin också om jag vill, ett par kollegor dyker upp så det blir kul att träffa dem.

Idag var första mammagruppträffen vilket var väldigt trevligt, de flesta tjejerna verkade vara i ungefär samma ålder som jag själv och några hade barn sen innan så det var lite blandat. Vi ska ses igen 14 december och sen får vi se hur ofta det blir att man träffas, nu närmar sig julen också vilket gör anspråk på tiden. Ikväll ska jag och L gå till Plockepinn och äta lite tapas och dricka lite vin. Jag vaccinerade mig mot svininfluensan imorse men har ännu inte fått några biverkningar, så vi kör på som planerat. Imorgon är det fika med V som då är nyfriserad, spännande att se hur hon gör med klippningen. Sen på onsdag är det styrelsemöte, på torsdag är vi bjudna på middag och sen är det nästan helg igen. Fredag har vi fantastiskt nog inga planer så det blir förhoppningsvis fredagsmys med familjen. Lördag blir det middag här hemma med V&H, oxfilé står på menyn, hoppas på att inspireras till något roligt att ha till men vi får se var det landar...

Ombildningen går framåt, i nuläget vet vi ännu inte säkert om alla får lån men vi väntar med spänning och jag hoppas kunna skrika ut min glädje över att ha blivit bostadsrättsägare den 10 december. Men redan nästa onsdag borde vi se resultatet för då ska alla ha lämnat in sina upplåtelseavtal för lägenheterna. SPÄNNANDE är bara förnamnet.....

Nu kallar Tilda så det är dags att dra sig härifrån! Ha en fortsatt bra måndag och en bra vecka om jag inte hinner med fler inlägg på ett tag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0