Onsdag!

Sitter och väntar på att frukosten ska dukas fram. Är vrålhungrig. Sitter och funderar lite på att det idag är mindre än tre månader kvar till förlossningen. Det ni. Fast jag känner mig rätt lugn, vet ju att jag klarat av detta en gång innan, så nu längtar jag mest efter att få en liten bebbe att gosa med. Nu har vi tvättat upp alla kläder jag handlade för några veckor sen och jag sitter och spånar på hur vi ska ha det, funderar på något slags byrå i kontoret där vi kan ha barnkläder, ev nån skötmöbel Vore praktiskt att ha något som har skötbädd på ovansidan och lådor undertill, så har man ju skötbord på toan för stora insatser och ett "byta kläder" bord i kontoret när det bara är kissblöjor eller kräk-kläder som ska av.

Häromdagen sa älsklingen till mig att han tyckte att jag skulle göra slag i saken och köpa den där Mulberryn jag gått och suktat efter jag-vet-inte-hur-länge. Så nu har jag grönt ljus att införskaffa den, problemet är bara att jag då får beslutsångest. Brun eller svart, svart eller brun. Jag känner spontant att Oak är min färg och när jag pratade med darlingen igår så sa han också att brun var mer jag. Så jag känner att det lutar mot den, men jag vill nog klämma-känna lite på dem först innan jag bestämmer mig. Sen är det ju så den handfull jag känner till som har såna har just svarta, så det är ju ännu roligare då att inte ha samma färg som alla andra. Samtidigt måste man tänka praktiskt då detta är en väska jag förväntar mig att äga mååååånga år. Dagens I-landsproblem är nog en ganska precis beskrivning av vad jag går igenom.... men jag har ingen brådska så jag tar det med ro.

Nu är det bara tre veckor kvar tills det bär av tiil Gekås. Detta mekka för köpgalna. Jag har bara varit där två gånger tidigare och är nog inte så rutinerad, då jag oftast inte handlar så galet mycket, men nu ska jag ha tag i lite babygrejer så vi gjorde slag i saken och bokade in en tripp dit, utan äkta hälfter och barn så att man får gå i lugn och ro och handla. ;-)

Nu ska jag jobba vidare, men jag önskar alla en fin onsdag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0