Måndag - ny parkett!

Idag kom så ÄNTLIGEN golvläggarna och började med parketten i vårt vardagsrum. De hann faktiskt lägga hela golvet idag så nu kvarstår bara lite småpillande innan de är färdiga så jag gissar att de är klara vid lunch imorgon senast. Blir så fint. Jag har jobbat hemifrån idag och så blir det även imorgon. En sjukt jobbig baksida av det hela var att vi fick massa fint damm över hela vardagsrummet och hallen och även lite i Filips rum, jag fick världens nysattacker och kände mig allmänt besvärad i luftrören. Dammet kom troligen av dels den gamla parketten de sågade upp och rev ut (25 år gammal skit som rivs runt) samt att de sågade till den nya parketten också. Nåja jag gick ett varv över lägenheten med moppen och dammtrasa och sen tog vi oss iväg hemifrån ikväll så att vi slapp sitta i dammet och kraxa.

Sen när vardagsrummet är klart återstår bara sista projektet som är att måla tak + väggar i hallen. Har ju målat om listerna i större delen av hallen nu så det är inte så jättemycket jobb kvar egentligen.

Idag lossnade det på jobbet, ska inte gå in på för mkt detaljer för ingen lär ju fatta nåt ändå men en produkt jag haft dialog med sen hösten 2008 angående avveckling av servrar meddelade äntligen att de lyckats med övergången till ny version och att det var klartecken för att avveckla de gamla servrarna. Jag är glad både för deras skull eftersom de haft mkt problem med övergången, och för min egen eftersom vi väntat så länge på att få igenom detta.

Idag är en riktigt bra dag helt enkelt på många sätt och vis! Vi hade en underbar kväll, käkade supergod thaimat på Korrapong, sen åkte vi till havet (helikopterplattan ute i Västra hamnen) och gick en promenad och Filip fick busa av sig lite. Känns verkligen härligt när vi får sån bra tid tillsammans hela familjen. Nu ska jag återgå till TV tittandet, vi har ju TV i sovrummet nu så man kan ju ligga och glo lite förstrött, imorgon kväll åker den ut i vardagsrummet igen så det är till att njuta av den så länge man kan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0