Långhelgen snart slut...

Har varit en riktigt mysig helg. Valborg firade vi med några vänner hemma hos dem, barnen hade full rulle hela eftermiddagen och kvällen och Filip var vaken ända tills vi åkte hem. Vi fick en himmelskt god rabarberpaj (första för i år för oss alla). 1 maj var det kalas för svägerskan som fyllt år, hela tjocka släkten, full rulle på barnen även där. Igår var älsklingen och fiskade (surprise) och jag tog Filip till svärföräldrarna som skulle ta hand om honom när vi gick på 30-årsfest. Fick en lapp av svärmor om en outlet som hade öppet nu två dagar där de sålde ut barnkläder, så jag åkte dit. Ujuj vilka priser det var. Inga plagg kostade mindre än 300 kr från böjran och även om det var 70 procent rabatt så blev det ju ändå typ 90 kr för billigaste plagget. Märkena var typ IKKS, DKNY och Elle (samt lite andra, men dessa dominerade). Men jag fyndade faktiskt fyra plagg iaf, mest för att komma till skott ohc köpa något nån gång.  Det jag köpte ser man nedan, klänningen i mitten var SÅ fin (normalpris var 600 kr för den så det var rejäl rabatt iaf). Den rosa bodyn längst ner till höger är inköpt tidigare så den är inte fynd från igår.



30-årsfesten var riktigt kul och det var god plockmat och många goa skratt, så fick vi även planerat för vad vi ska göra istället för att åka till Islay som vi pratat om (jag förstör ju allt med min graviditet ;-). Förra året blev det Ven som substitut (då hade vi också pratat om Islay men då blev de gravida... haha). Kanske får bli tradition med substitutprylar? Idag var vi först och åt frukost på St knuts, sen åkte vi och hämtade Filip hos svärföräldrarna och sen i eftermiddag så åkte älsklingen på konferens med jobbet. Jag och Filip har varit en sväng på IKEA idag och kompletterat lite smågrejer vi behövde hem, sen i eftermiddag har jag bakat och gjort en riktigt smarrig bakelse åt mig och Filip, tänkte först bjuda hem nån men skippade det. Nedan finns en bild på skapelsen innan den slank ner i magen. Det är svenska jordgubbar på och det var riktigt gott, även om de inte var riktigt så söta som de brukar vara på sommaren.



Imorgon blir en hektisk dag då jag måste både lämna och hämta Filip samt ska hinna till Älmhult däremellan. Hoppas verkligen på att inget händer på dagis då det tar mig ett par timmar att komma hem, men i värsta fall får man ju ringa någon som är på plats i Malmö som kan rycka in om det är superakut, så jag tror det löser sig om något händer.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Du verkar ha haft en härlig helg! Tråkigt att den är slut bara, snyft. Fortsatt trevlig söndag

2009-05-03 @ 20:23:29
URL: http://heartoflisa.blogg.se/
Postat av: Maria

Helgen har varit toppen, önskar dig också en fin söndag!

2009-05-03 @ 21:00:36
URL: http://hobbelito.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0