Fredag - äntligen helg!

Nu är det bara några timmar kvar till helg. Kom på att igår gick jag in i vecka 30, känns som en milstolpe, inte långt kvar nu. Idag var det dags för glukosbelastning och det gick jättebra, allt såg toppen ut förutom mitt järnvärde som dippat ner till 112 så nu får jag börja ta mig i kragen angående järntabletterna. Det är dock skönt att veta att det inte brukar gå lägre ner än så här, med Filip vände värdet igen runt v 30, men med lite järntabletter så får man väl upp det lite snabbare. Ska ju dit om bara drygt två veckor igen så det blir ju bra att få en koll då och se hur det ser ut.

Igår var vi på Toys R Us och fixade en båt till badkaret åt Filip, han har så lite leksaker när han badar och vi hade lovat honom sen innan att han skulle få något. Sen ville han hem och bada (surprise).

Igår när jag hämtade honom så berättade en dagisfröken en sak som hänt tidigare på dagen. En som jobbar på dagis har en man som avled för någon månad sen och hon var inne och hjälpte till på lunchen på Filips avdelning (hon har varit sjukskriven några veckor pga det som hänt). Då hade Filip sagt till henne "har du varit i huset?" och då sa hon "vilket hus menar du då" och då svarade han "du var hemma i ditt hus för du var ledsen för Anders har åkt till himlen". Bara helt out of the blue. De bara tittade på varann och blev helt paffa och hon vars man hade dött tyckte det var så gulligt av honom. Sen sa han "men nu är du glad igen". De sa att han verkar ha förstått sammanhanget (de har ju pratat lite om det på dagis innan) och dessutom lagt det på minnet. Man blir ju såklart glad över att han har så pass mkt empati med andra människor, det känns bra i hjärtat.

Nu ska jag jobba vidare, ha en bra fredag och en underbar helg allihopa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0