Sjukling hemma...

Filip är fortfarande hostig så han fick vara hemma idag med. Inatt fick jag en hel natts sömn nästan och det är inte fy skam. Igår var vi borta och fikade och kom hem strax efter nio, då var jag enormt trött så jag somnade nästan i soffan strax innan tio, då gav jag upp och gick och la mig i sängen.

Igår var ju hyresvärden här och kollade. De kikade på parketten och kom fram till att det inte var lönt att slipa, så de lägger nytt golv ovanpå det befintliga, JIIPPPIIIEE, vi slipper byggdamm i hela lägenheten :-). Sen toaletten började de först dividera om att ev lappa några plattor som släppt osv tills jag visade dem att ca en kvadratmeter av kaklet svajade när man tryckte på det. Då insåg de att det inte gick att ta några genvägar. Så vi kommer att få en totalrenovering av hela badrummet, omkaklade väggar och vi slipper den rostbruna mattan. Detta innebär dock en hyresökning för oss eftersom det blir en standardhöjning av lägenheten. Det struntar vi blankt i. Får vi totalrenoverat badrum för 250 kr per månad så kan jag leva med det, och mer än så blir det inte enligt snickaren. Sen var det bara kruxet att de inte kunde fixa vägguttag för tvättmaskin åt oss, då detta måste dras från proppskåpet i hallen. Men som tur är har vi en kompis som är elektriker som vi har hjäplt med hans dator rätt många gånger, så vi har lite gentjänster att kalla in där och det ska nog spara många sköna tusenlappar, snickaren sa att ett sånt ingrepp att dra el+ koppla in tvättmaskinen skulle gå på ca 4000 kr om man hyr in elektriker ute på stan.

Förresten har jag hittat tvättmaskin + torktumlare som bara är 45 cm djupa vilket gör att vi kan behålla både badkar och sätta in dessa isf.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0