Midsommardagen!

Igår kväll lyckades vi faktiskt klämma in en Wallanderfilm innan det var dags att sova, alla var rätt trötta men lite sociala vill man ju vara när man är här så sällan.

Idag har varit en supermysig dag. Vi började dagen vid åtta ungefär, då ringde älsklingens klocka, sen låg vi och pratade och drog oss en stund innan vi gick upp. Vi käkade frukost allihopa tillsammans, innan killarna skulle iväg på sin fisketur. Sen packade de lite och fyllde bilen och de var så virriga så de glömde rabarberkakan de skulle ha med sig + något mer har jag för mig, men det är inte helt förvånande, tre vimspellar som är ute på äventyr, kan det bli värre?

När de kom iväg vid 10 så bestämde jag och syrran att vi skulle åka och handla lite, så vi tog oss till ett område där de har massa storbutiker (ÖB, Ica Maxi mm). Som tur var var ÖB öppet så vi kunde fixa lite fisketillbehör som jag lovat Alex att försöka hitta tills han och Filip ska fiska i mammas stuga. Sen handlade vi lite mat på Ica Maxi och åkte hemåt igen. När vi kom hem fick vi fikabesök, sen när hon gått hem så bestämde vi oss för en liten tur till minigolfbanan i byn. Filip hade jättekul och det blev en riktigt mysig dag. Sen hann man även njuta lite av SOLEN också, vilket känns härligt, det var riktigt varmt och skönt när man satt i lä. Imorgon ska vi ta oss mot mammas stuga så ikväll ska jag packa ihop lite så att det går fort att komma iväg imorgon. Vi ska in om en gårdsbutik och handla hjortronsylt och åkerbärsylt, vårt lager är slut så jag måste fylla på och jag har min favvobutik där de gör supergod sylt i sitt eget sylteri så det är inga konstigheter i och smakar som hemgjord sylt.

Dags att gå ner och se om Filip snart är redo för sängen, han är SÅ pigg på kvällarna, måste vara ljuset som inverkar och vi låter honom hållas, det är så sällan han träffar famlijen här uppe och så länge humöret är bra så är det ju inget problem. Ha en fortsatt bra helg, imorgon blir det inget bloggande för min del (om jag inte får igång bloggningen på min Iphone).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0