Fredag - lugnt på provtagningen!

Idag blev en rätt tidig morgon, det var dags för provtagning och eftersom älsklingen också skulle ta prover så åkte vi dit tillsammans. Det som var positivt var dock att det bara var 13 nr före oss när vi kom dit - FATTA - 13 nummer. Senaste gångerna jag varit där har det aldrig varit mindre än 70-80 personer före. Så det gick riktigt fort och smidigt och vi fick insidertipset att måndagar och tisdagar var dåliga dagar att gå dit på, och jag har nog ofta varit i början av veckan. Senaste gången jag var där var det runt 150 nr före men då sa t o m personalen att det var extremt. Nu är det iaf avklarat och förhoppningsvis blir det bara en gång till under graviditeten, sen får jag nog återgå till mina halvårs eller årliga kontroller vilket känns skönt.

Idag är det ett jävla väder här, storm och regn och man vill verkligen inte vara ute mer än nödvändigt. Ikväll ska vi till V & H och käka pizza, kändes som en bra avrundning på veckan, egentligen hade jag funderingar på att delta i AW på jobbet men i början av veckan kände jag att jag är inte alls på humör, inga roliga kläder att ta på mig och det blir inte riktigt samma sak när man är lite trött och seg rent allmänt så jag tänkte att jag får ta igen såna saker när bebben kommit ut. Så nu hinner vi träffa vännerna en gång till innan vi drar på semester också vilket är trevligt. Nästa vecka kommer troligen gå ganska fort, måndag är sista dagen i Älmhult för min del så då ska man väl hinna säga hejdå till alla man jobbat med. Sen tisdag är det besök hos barnmorskan och onsdag läkarbesök för att kolla läget på min sköldkörtel (har verkligen haft bra värden och inte några problem alls så jag hoppas det fortsätter så nu sista månaderna också).

Idag ska jag fortsätta jobba på dokumentation för överlämningen till min kollega, tror inte det kommer bli några större problem, han har assisterat mig till och från under våren så han har sett hur alla rutiner ser ut. Nu är det dags att återgå till jobbandet, ha en underbar fredag allihopa!

Kommentarer
Postat av: linda

Så skönt att det inte var mycket folk i dag på provtagningen. det underlättar ju för en lite så man hinner till jobb i lagom tid. KRAM

2009-06-12 @ 13:36:21
URL: http://liindda.blogg.se/
Postat av: Maria

Precis, Alex hade dessutom tid att passa på jobbet och det tar ju lite längre tid för honom att ta sig dit än för mig så idag hade han tur. Kram

2009-06-12 @ 14:01:05
URL: http://hobbelito.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0