Onsdag - värmebölja!

Igår var vi på TEDDY-studien och Filip var så duktig. Inte en tår fälldes under blodprovstagningen, trots att det är svårt att träffa rätt och de får lirka lite innan de får ut blodet. På eftermiddagen tog vi det lugnt innan jag skulle iväg på ett möte vid halv fem. Sen när vi kom hem tog vi med oss grannen och åkte till Media Markt för att kika på AC. Det lyckades bra och vi kom hem med en AC som vi kopplade in, inatt har vi haft rätt ok temp i sovrummet men vi stängde av den när vi la oss för den låter rätt mkt. Skönt att ha den igång dock och den går för fullt nu på dagen, den klarar upp till 90 kvm så stänger man igen några rum här hemma så ska den klara att kyla nästan hela lägenheten.

Idag har vi varit i lekparken en stund, sen har vi ätit lunch på Element och nu ligger Filip och sover middag, har också legat och vilat en stund men kände att jag ville fixa lite på datorn så jag passar på nu när han sover. Just nu är dagarna rätt oplanerade vilket är jätteskönt, så kan man känna av dagsformen innan man bestämmer vad som ska göras. Har ett par saker jag vill göra innan sommaren är över men det är ju ingen panik, det finns en gård söder om Malmö där de odlar hallon bland annat, där man kan fika och köpa färska bär under juli-augusti, dit vill jag verkligen ta mig. Men det vill jag göra på helgen så att älsklingen också kan få följa med på lite saker.

I eftermiddag ska jag tvätta, fick ta över tvättiden från en granne som inte behövde den och det är alltid tacksamt, förhoppningsvis blir det inte så mkt tvätt, så det ska gå rätt fort.

Nu ska jag susa vidare och fixa lite saker innan Filip vaknar. Ha en fin onsdag allihopa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0