En sjuk liten samlare.....

Helt klart nåt slags boande är det som försiggår i mitt hem just nu. Jag har helt plötsligt en osviklig lust att RENSA, STÄDA, RÖJA, FIXA och DONA. Jag sorterar och har mig och har organiserat barnkläder i kartonger, varav en ska ner i förrådet då de kläderna är i lite större storlekar. Jag har också gått igenom massa gamla lådor med mina egna saker och rensat ut sånt som jag inte har så mkt användning för (känsliga läsare varnas nu för vad som ska avslöjas). Bland de saker jag kastat ut är bland annat:

* en plåtburk med sand och snäckor och stenar som jag sparat sen vi var på semester på Öland runt slutet på 80-talet nån gång, hur sjukt är inte det egentligen, att ha en burk med sand i 20 år?
* massa gratisvykort jag sparat på som samlarobjekt, bara det att jag haft typ 10 av varje sort av vissa sorter, de åkte också ut
* oändligt massa skräp jag sparat under åren, bland annat har jag kastat massor av mina tändsticksaskar som jag samlat på mig på olika barer

Av dessa ovan avslöjanden kan man lugnt konstatera att jag har en samlare inom mig. Jag jobbar hårt på att göra mig av med massa gammalt skräp för jag har helt klart för lätt att bli sentimental kring gamla (värdelösa) prylar. Särskilt om det är från nån avliden släkting eller nån jag tycker väldigt mycket om. Jag ska ta ett varv i förrådet också sen, jag har bara börjat mitt korståg mot gamla skitsaker som bara tar plats.

Andra boande-tendenser är att jag tvingat min älskling att skruva ihop spjälsängen idag och har slängt upp madrassen iaf, det är ju bara tre veckor kvar drygt och jag resonerar som att det är bättre att ha den färdigmonterad nu så att det inte blir panik om denna bebisen är omtänksam nog att välja att komma ut tidigare än beräknat. Vi var idag och köpte den Denon CD-recievern vi kikade på häromdagen, den var helt perfekt att ha i sovrummet så att vi kan lyssna på ljudböcker därinne, jag kan också köra min avslappnings-CD inför förlossningen. Vi monterade upp den så nu ska jag strax gå coh lägga mig eftersom vi tänkte börja lyssna på en ljudbok vi haft ett tag som vi inte orkat lyssna på än.

Sov så gott på er allihopa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0