Bodarpsgården!

Idag blev en riktigt härlig dag, Alex kom hem från jobbet strax efter lunch och vi satt och spånade lite i IKEA katalogen och planerade för det vi behövde köpa. Sen åkte vi iväg mot Bodarpsgården. Härlig biltur ner mot Vellinge och vidare mot Trelleborg, sen svängde man av stora vägen och körde på lite småvägar en bit, det var riktigt fint, fält och odlingar och riktigt mysigt. Bodarpsgården var en ganska spartansk gårdsbutik där de hade tre-fyra olika kakvarianter (pajer + en glasspaj) och till det kunde man välja på att dricka kaffe eller hallonsaft. På en gård som odlar hallon väljer man dock det senare så vi drack saft allihopa. Till det hela fick man låna en korg och sen gick man ut och hittade en bänk bland hallonraderna där man fikade sitt fika. Kaffe får man tydligen i termos vilket känns praktiskt när man ska bära ut det. Till borden fanns parasoll vilket jag verkligen ger ett plus i kanten, jag som helst vill sitta i skugga för närvarande. När vi hade fikat färdigt gick vi en liten sväng bland hallonraderna och Filip matade deras kanin med maskrosblad, vi gick också en tur ner till deras damm där de hade gäss och även får, men de låg så långt borta så man kunde bara ana dem. Jag känner på mig att detta ställe kommer att få fler besök av oss i sommar, perfekt avstånd och riktigt lantlig känsla, skönt att komma ut från stan och bara njuta av lugnet. Vi handlade också lite färska hallon från deras butik, jordgubbar samt en burk hallonsylt och en flaska hallonvinäger.

När vi kände oss klara där åkte vi hem och lämnade av bären så att de skulle slippa sitta i bastu i bilen under tiden vi var på IKEA. Sen tog vi en rejäl runda på IKEA och hittade lite mer än vi tänkt, så vi kom hem med nytt datorbord, kontorsstol, byrå till sovrummet samt lite andra småpryttlar. Ikväll har älsklingen varit så duktig att skruva ihop alla stora möbler så imorgon blir det väl till att ställa iordning allt. Han ska dock iväg och fiska på förmiddagen så det blir senare under dagen vi får ta tag i det.

Vi har dock lösa planer på att ta oss till Höganäs och besöka outletbutiken de har där (keramik och tallrikar och sånt). Vi får se vad klockan är när fiskegänget återvänder, annars får vi ta det en annan dag. Nu börjar det bli dags att sova, ACn brummar för fullt och jag längtar in till det svala sovrummet, jag trodde jag skulle ha problem att sova med den igång för den låter en del, men tvärtom har jag sovit enormt BRA när den står på. Jag tror att det beror på att vi normalt har haft fönstret öppet och då hör man rätt mkt bilar som racar på gatan och folk som skriker på väg hem från krogen och de ljuden kommer plötsligt och får mig att vakna till, nu står ACn  konstant och brummar och stör ut såna ljud vilket gör att jag tror att hjärnan vänjer sig vid ljudnivån och därmed sover jag bättre, men det är ju bara en novis teori.....

Sov så gott allihopa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0