Badterrorister

http://sydsvenskan.se/omkretsen/vellinge/article502032/Kulturkrock-vid-badbryggan.html

Hur kan man som normal individ bete sig så här? "Lära upp" andra människor i ritualer som man själv hittat på på en allmän brygga? Att en av personerna dessutom är en välkänd diplomat gör väl inte saken bättre. Han har tydligen på ett ickediplomatiskt sätt tillrättavisat en barnfamilj som råkade spatsera ut på bryggan när han hade PAXAT den. Oh my god vilken skandal att de inte förstod att hans fula tofflor innebär "HÅLL ER BORTA". Man undrar om vi lever på 2000-talet eller 1800-talet. Men adliga efternamn tycks medföra sig rätten att "reclaima" saker fritt. Jag menar om de i artikeln hade varit piercade ungdomar med tuppkam som lagt beslag på en allmän brygga, hade det varit ok? Hade kommunen avstått från att ingripa i det hela? Dont think so. Nu har jag iaf irriterat ur mig detta så kanske jag kan gå vidare, för detta har upprört mig. Den stora trösten i det hela är att alla kommentarer jag läst på artikeln (orkade inte läsa alla) verkar rörande överens om att det är förjävligt och att man borde åka dit och trotsa reglerna för att visa vad "allmän brygga" betyder. You go folks, jag är höggravid och bor lite för långt bort för att orka haka på, men jag stöttar er mentalt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0