Söndag - shopping och hemmamys

Idag handlade vi frukost på St Knuts bageri, Alex köpte hem mackor och så gjorde jag chai latte under tiden. Sen hade vi en mysig frukost och kom på att vi skulle åka till Media Markt och kika lite. Vi åkte dit och det slutade med att vi äntligen slog till på en bänkdiskmaskin. Vi får den om 7-10 dagar och det ska bli jätteskönt att slippa handdiska i fortsättningen. Sen hittade vi lite filmer och datorspel åt Filip också. Sen handlade vi till middagen på Coop Forum, skönt att det ligger så nära varandra så kan man klara av allt snabbt och lätt. Nu är vi hemma och landar och äter lite sen lunch, så ska vi gå iväg på en promenad så Filip får vila i vagnen. Ska också göra lite praktiska saker som att byta sängkläder och packa upp tvätten från i fredags så att man får lite ordning inför arbetsveckan. Hinner vi så blir det att dammsuga av också, men det får vi se om vi hinner (orkar) med.

I veckan måste jag ta tag i att ringa vår hyresvärd, vi skulle ringa dem i januari coh meddela när vi var redo att få parketten i vardagsrummet slipad samt toaletten vidgjord, jag har ringt en gång och då svarade han inte i telefonen, sen gav jag liksom  upp. Jag har väl inte prioriterat det högst av allt här i världen heller men det börjar bli dags att ta tag i det nu.

Igår kväll ringde det på dörren vid halv nio på kvällen (bra tid att plinga på hos nån med småbarn och dessutom ringa på klockan). Det var vår granne, ensamstående mamman med två barn på 5 och 1 år (man kan ju tycka att hon med egna barn borde tänka lite mer och kanske knacka på dörren istället för att plinga högljutt på klockan). Hon sa med ganska anklagande ton "är det ni". Hon syftade på att någon borrade i väggarna i huset. Vi har borrat i väggarna en gång när vi precis flyttat in och då kom grannen under och ringde på och då var även hon ute i trapphuset och kollade runt så nånstans i hennes enkla hjärna har hon väl trott att så fort nån borrar är det vi. Jag blev faktiskt rätt irriterad, jag menar det finns 36 lägenheter i vårt hus och att direkt bara ringa på hos oss och anklagande fråga om det är vi är ganska löjligt tycker jag. Dessutom färdas ljudet sjukt bra i betongväggarna så det är stört omöjligt att veta var det kommer ifrån. Vi hade precis samma problem med Filip men man får ju vänta ut det, en kvart senare slutade borrandet och det pågår ju sällan några längre stunder.  

Kommentarer
Postat av: linda

Vad roligt att ni hittat en mänkdiskmaskin som ni gillar:) Så skönt. Den grannen värkar det inte stå rätt till hos:) Anklaga så på en gång. konstigt.

Kram

2009-01-18 @ 19:03:59
URL: http://liindda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0