Mittwoch!

Tyskans ord för onsdag är egentligen mer logiskt än något annat. Mittwoch betyder ju mitten av veckan och det är ju precis vad det är. Om två timmar har jag klarat av halva arbetsveckan - befriande. Sitter och jobbar och lyssnar på Alicia Keys, jag fullkomligen älskar min Iphone just för att man har en inbyggd Ipod. Tyvärr saknar jag MMS, men det ska finnas nån applikation för det så jag får väl mecka lite nån dag.

Igår diskuterade vi helgens planer, ett mål är att hitta sängstomme och fixa det. Vi måste alltså till IKEA nån gång, men vi får se när vi passar in det.

Idag går jag in i vecka 12 - nu känns det som att man kan börja slappna av lite. Var på VUL förra veckan och allt såg jättebra ut så nu ska man väl ha en jäkla otur om något går fel. Nästa vecka är det inskrivning på MVC. Jag har mått rätt så illa och mår fortfarande illa nån stund varje dag, oftast när jag ätit fö rmycket, för lite eller fel saker. Jag mår alltså mer illa än förra graviditeten, men iofs är det ju ett bra tecken att må illa så det får man ju leva med. I mitten av augusti är jag beräknad till men vi får se på NUPPom några veckor, då brukar man få lite mer exakt datum.

Jag har sett lite snygga grejer på Lindex och Vero Moda som jag är sugen på att kolla in, funderar på en lunchvända dit. Tyvärr har en mammabutik tvärs över gatan från mitt jobb lagt ner, men jag har ju min beställning från LaRedoute som innefattar ett par vita mammastuprörsjeans och ett par linnebyxor i mammamodell. De vita stupisarna har jag redan haft hemma en vända men de var ju för stora så de fick returneras, nu väntar jag på den mindre storleken ohc hoppas att den ska sitta som ett smäck.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0