Helg - välbehövligt!

Idag är det fredag och jag jobbar hemifrån. Supercombo tycker jag, så slipper man stressa iväg och göra sig iordning osv, man bara stiger upp och sätter sig vid datorn så är man igång. Har mycket rapporter som ska in på fredagarna så det funkar jättebra att sitta hemma, då får man det gjort i lugn och ro. Efter gårdagens hulabaloo med tåget hem så känns det som att jag verkligen behöver helg.

Igår fastnade tåget på väg hem från Älmhult, andra gången på en vecka och denna gången i Eslöv. Det kom ingen info alls nästan och det var ett tag osäkert om de skulle sätta in extrabussar och det kunde isf ta nån timme att få fram. Så jag hoppade på en lokal buss som gick till Södra Sandby (busschauffören tipsade om att man kunde åka dit och sen ta bussen till sjukhuset i Lund och sen vidare till Malmö därifrån). Det tog 20 min till Södra Sandby, sen 20 min till för att komma till 'Lund och sen ca 35 minuter till Malmö, dvs jävligt drygt. Men jag tror att dte gick fortare så än att stå kvar i Eslöv och invänta extrabussarna som kanske skulle komma och ingen visste när. Jag hann iaf till dagis och hämta Filip, med ca 15 minuters marginal tills de stängde. Jag är SÅ J Ä V L A less på Skånetrafiken just nu så jag kan inte beskriva det med ord. Man betalar dyrt för kort och sen när något strular så har de antingen undantag för det, eller så har man "TUREN" att kunna få ersättning och vad får man då? Jo en jävla dagsbiljett på Skånetrafiken. Det känns som ett skämt att deras kompensation för att man råkat ut för strul är en biljett som ändå gagnar dem själva i slutändan.

Jag överväger att börja ta bilen istället till Älmhult, miljövänligt - NEJ, men jag måste faktiskt kunna komma till jobbet i tid och hem i tid och nu har det hänt två gånger på en vecka att jag fastnat på tåget. Förra veckan satt jag ju 1,5 timme och igår tog det mig 3 timmar att komma hem från det att jag klev på i Älmhult. Det ska inte vara så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0