Aj häjt Skånetrafiken

Igår när jag varit i Älmhult skulle jag och min kollega hem med tåget. Vi kom så pass nära som nån kilometer från Lund. sen var det tvärstopp. Vi satt där i 1,5 timme utan nån djupare info annat än att det var ett "transmissionsfel".  De sa hela tiden att vi skulle vänta på mer info och att de inte visste mer. Jag kollade Skånetrafikens hemsida med min Iphone och såg att det var hela södra Sverige som var drabbat och insåg då att det skulle bli långdraget. När vi slutligen äntligen fick köra in till Lund så hoppade ju de flesta av, de visste inte om eller när de skulle få fortsätta köra men jag tyckte inte att det var värt att vänta och ev fastna även mellan Malmö och Lund senare, så jag hoppade av och blev hämtad av Alex i Lund. Det visade sig sen att inga tåg fick fortsätta ändå så jag hade inte kunnat åka vidare även om jag "vågat försöka". Snacka om att Skånetrafiken har stora problem med trafikstörningar. I måndags när iv skulle till Älmhult så fick de strömproblem mellan Osby-Älmhult så de annonserade Osby som slutstation. Vi hoppade av ohc tog taxi sista 2 milen, vårt företag betalar i såna lägen  för att vi ska komma till jobbet så det är inga problem, men det är irriterande att hela tiden råka ut för sånt klydd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0