Svärmorscitat

Tror jag ska byta "dagens husmorscitat" mot "dagens svärmorscitat". Kommer bli minst lika underhållande.

Jag fick igår höra en skön kommentar min svärmor yttrat när de var på restaurang hela familjen (vi var givetvis inte med för när vi är det är hon fullt upptagen med att vara övertrevlig så då hinner hon inte säga såna saker). Filips kusin fick en klubba av restaurangpersonalen och ville ta en till Filip, men då var svärmor snabbt där och sa "nej för Filip får inte det för sin MAMMA" (hon vet mycket väl att vi är rörande överens om det här jag och Alex, men hon hanterar det inte så bra för hon tycker att vi är väldigt taskiga som inte låter vår 3-årige son äta godis). Och hennes hämnd blir då att försöka söka förståelse hos Filips 2,5 åriga kusin. Nog är hon ju lite patetisk ändå...

OBS! bilden nedan har IIIINGEN koppling till texten ovan......


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0