Sonens pottvanor

Utan att vi gör något (jag har ingen energi för potträning just nu) så gör sonen enorma framsteg på pott-fronten. I lördags efter frukost ville han gå på pottan. Efter några minuter hör vi hur han gastar för full hals "MAMMA PAPPA JAG HAR BAAAAAJSAAAAAT" och är helt överlycklig. Vi går dit och han visar glatt innehållet i pottan "titta en bajskorv" med världens lyckligaste min. Kissat hade han också. Igår kväll när han skulle sova ville han gå och kissa på pottan innan, och visst kissade han. Idag innan vi gick till dagis sa han "jag är kissnödig" och kissade på pottan. Kul att se att han själv drar i detta nu och då kan man själv uppmuntra det lite också när man tänker på det. Målet är att han ska vara blöjfri innan bebben kommer och det känns inte alls omöjligt just nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0