Onsdag - falska väderrapporter?

Fick sms från min mamma imorse att de sagt på vädret att vi har minus 15 grader i Malmö. När jag kom ut kändes det visserligen kallt men jag gissade runt 7-8 minusgrader. Sen när jag ringde hem för att förvarna familjen om att ta på långkalsonger så sa älsklingen att det var 7,5 minusgrader ute. Alltså ungefär hälften mot vad vädertanten sagt. Det som var så kul var att jag prickade så exakt rätt i min gissning när jag själv kom ut. Lite känsla för kyla har man väl utvecklat under sin norrländska uppväxt.

Men visst, vädret mäts ju troligen ute på Sturup och säkerligen vid fem på morgonen och då var det säkert minus 15. Alex föräldrar som bor nån mil utanför Malmö brukar ju ha några grader kallare än vad det är i stan, så det skiljer ju lite. Jag är dock glad att det bara var 7,5 minus, det räcker så bra så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0