En månad med Tilda...

.... och tiden bara rinner iväg känns det som. Vi har haft rätt mycket att göra, folk har kommit i en strid ström och fikat och ätit och hälsat på. Vi har också varit ute och ränt rätt mycket själva. Tilda är en riktigt go lite tjej, även om hon har sina skrikperioder på kvällarna (blir några timmar per kväll hon är rätt missnöjd). Nu är det dock förhoppningsvis bara någon månad kvar innan magen blir lite bättre, det är nog det som krånglar för hon har mycket luft i magen.

Ikväll har jag varit på after work med jobbet, det var ungefär hur trevligt som helst. Ett par glas vin och trevligt sällskap och pizza, vad mer kan man begära? Vi hade även en Quiz som mitt lag inte direkt briljerade i, men vi skyller på de suspekta frågorna. Igår hade vi möte i vår än så länge temporära bostadsrättsförening i huset, nu har vi iaf bokat in extrastämma och surprise surprise så blev jag vald till ordförande, för att citera de andra "det finns väl egentligen bara en person som är aktuell för den posten". Jag fick acceptera mitt öde och det känns ändå helt ok då jag varit med längst och man faktiskt kan avgå om det blir för mycket. Men den dagen den sorgen. Nu ska vi först få kalkylerna från vår ombildningskonsult och skapa individuella lappar till alla i huset med priset på deras lägenheter osv. Sen får vi hålla tummarna för att det går vägen när vi kör köpstämman. Den är planerat till om någon månad så vi har lite tid på oss. Extrastämman där vi väljer in vår styrelse är i mitten av september.

Imorgon ska Alex iväg på en fiskekurs med sin pappa och bror, det är deras 60-årspresent till deras pappa och de själva hakade också på kursen. Sen blir det middag här hemma.

Nästa helg blir det också rätt hektiskt då vi ska på kräftskiva med Alex jobb på fredagen, jag ska ha kombinerad kräftskiva/kalas med familjen på lördag och sen ska vi ha födelsedagsfirande med vännerna på söndag. Så det blir en födelsedagshelg med stort F då.

Nu ropar Tilda på sitt eget lilla ilskna vis så det är dags att gå iväg..... Ha en bra helg allihopa!

Kommentarer
Postat av: linda

ja hoppas det får trevligt på kursen i dag.. själv är jag ganska trött och seg måste jag säga.. ja tilda börjar bli en stor tjej nu:) det händer massa med henne just nu:) ses i kväll hoppas jag är lite piggare i alla fall. men det har ju sin förklaring till min trötthet. kramar

2009-08-29 @ 11:00:15
URL: http://liindda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0