Tisdag - jobbar hemma!

Idag har jag varit på provtagning på morgonen så jag jobbar hemifrån. Har handlat hem och gjort en underbart god frukost, tonfiskröra på nybakat mörkt bröd! Sån lyx man kan unna sig ibland tycker jag. Nu är vi inne i en bra period, Filip har sovit riktigt bra senaste tiden, vissa nätter ropar han men då går jag eller älsklingen in dit och stoppar om honom och då somnar han om jättefint i sin säng. Han sover jättemkt bättre nu sen vi slutade med vila på dagis (och hemma också för den delen). Det blev så himla mycket saker på en gång, dels nappen vi slutade med efter tandläkarbesöket, sen när han ville sluta med blöja och ha kalsonger (fungerar superfint så nu har han bara blöja på natten och den är oftast torr på morgonen) och nu ingen vila längre. Shit han börjar ju bli stor! Ett tag var jag orolig för att det blev för mycket ändringar på en gång men mycket har han ju styrt och påverkat själv så han har tex inte frågat efter nappen och saknat den, och vilan den märks ju mkt väl att han inte behöver för han sover mkt bättre på natten nu när han slutat med det.

Igår kväll tog vi en kvällsutflykt (det var ju hyfsat bra väder) till Dolce Sicilia och åt glass. Nu kan man nästan få för sig att vi inte gör annat då det blivit ett par gånger senaste veckan, men de har ju så grymt god glass och nu börjar våren kika fram så what is a girl supposed to do liksom?

Hoppas ni alla får en bra tisdag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0