Tisdag - back to work!

Så var man tillbaka i fållan igen. Dock måste jag säga att jag var väldigt pigg imorse trots att det var första arbetsdagen efter fyra dagars ledighet. I helgen har vi förutom massa njutande av det underbara vädret även börjat fixa på vår balkong. Vi har inhandlat en "gräsmatta" och även kikat på utemöbler och planerat hur vi kan göra där. Nu startar projektet "fixa till balkongen" då vi har en helt ok balkong men den ser för trist ut och jag vill inte vara därute för det känns så svindlande högt. Nu ska vi sätta upp lite sidovindskydd förhoppningsvis och då blir det kanske lite mindre höjdkänsla därute. Första steget är att kasta allt vi har därute idag, det är bara skräp och borde kastats för länge sen. 

Igår var en hektisk dag för älslingens del iaf, han stack och fiskade havsöring med sin bror kl fem på morgonen och sen kom de hem efter lunch, sen var de på fotboll på kvällen (de biljetterna jag fixade åt honom). Så jag och Filip roade oss själva, först hade vi en rätt lugn och skön morgon, sen gick vi ner på innergården där jag njöt av solen (det blir gassande hett på vår innergård så man kunde utan problem sitta i tshirt) medan han cyklade runt och lekte i sandlådan med två flickor som bor i huset. Jag kunde sitta och lösa lite korsord också eftersom de lekte så fint.

Jag har fejat upp min cykel också och lagt in en annons på blocket, ska ju köpa en ny så jag vill bli av med denna så att vi inte har 10 cyklar som står och skräpar. Har redan fått massor av svar så i eftermiddag kommer en kvinna och kikar på cykeln och det vore ju skönt om hon tar den så man blir av med den fort. Sen måste jag ta mig iväg och fixa min nya cykel också, men det gör man ju rätt snabbt, eftersom jag redan vet vilken modell jag vill ha.

Ha en bra tisdag allihopa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0