Måndag - Älmhult!

Snabbt inlägg innan jag drar iväg med tåget. Har haft en superfin helg. I fredags var vi barnfria då svärmor hämtade Filip på dagis och tog med honom hem till dem. Vi käkade god mat och sen gick vi till Dolce Sicilia och åt varsin glass. Därefter tog vi en biltur ut och kollade på solnedgången vid havet. Lite spontant infall men vi ville inte bara åka hem och sitta och jäsa (som vi kanske gör i vanliga fall när vi är hela familjen).  Lördag började med en skön frukost som avnjöts utomhus på uteservering på St Knuts bageri, helt underbart väder var det. Därefter hämtade vi upp Filip hos svärföräldrarna och drog till simmet. Efter simmet var vi hemma en stund och satt ute på vår innergård (det var tropisk hetta kan jag lova) och njöt av solen medan Filip cyklade  och lekte. Sen drog vi oss mot Linda och Kristoffer som skulle ha inflyttningsmiddag på kvällen. Vi blev sen kvar till tio ungefär (såg Robinson och snackade). Söndag vaknade vi rätt tidigt och hade en mysig frukost. Vi skulle åkt bort på eftermiddagen och grillat och hängt med V & H men de ringde på förmiddagen och berättade att deras dotter blivit sjuk. Eftersom vi precis blivit friska (eller t o m fortfarande har lite efterslängar) från vår förkylning så kändes det rätt att ställa in, nu måste man iaf klara den här veckan, sen är det ju långledigt över påsk. Vi prellade en fika jag och V imorgon så jag hoppas det blir av iaf, där hänger det ju inte så mkt på sjuka småttingar iaf. Kul att ses och snacka och fika lite. Sen hoppas jag vi kan få till något hela familjen inom en snar framtid. Nu måste jag rusa till mitt tåg tyvärr, men ska försöka uppdatera lite mer i eftermiddag när jag kommer hem! Ha en fin måndag allihopa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0