Sexualkunskap á la mellanstadiet....

Igår var det ju dags för läxhjälpen igen och de ungarna är ju bara för roliga ibland. Igår fick jag tex frågor från 10-11 åringar om jag var gift, lesbisk samt om jag hade "gjort sex". Jag fick ju erkänna att jag iaf haft sex en gång eftersom jag har ett barn (busted liksom). Men de var ju ganska insatta så de kontrade då med att "man kan ju använda skydd också". Haha det är ju iofs bra att de iaf har koll på den biten redan. Jag och en annan tjej som jobbade där konstaterade att sexualkunskapen som i mitt fall inträffade på högstadiet kanske skulle haft en roll att spela redan på mellanstadiet, kanske med en annan inriktning, men behovet att prata om sånt verkar ju finnas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0